text

"Live life, life is mega, even when it hurts...."- Ayim

Saturday 24 August 2013

Alfatihah untuk adik Marina Hussain



Hari ini, 24hb Ogos 2013, sepatutnya hari yang bersejarah di dalam hidupnya. Hari dia akan melangsungkan pertunangan dengan jejaka pilihan hati..... diiringi restu keluarga. Tetapi Tuhan lebih menyayanginya.... pada 16hb Ogos, dia telah kembali menemui Ilahi setelah mengidap penyakit kanser Lymphoma.

Semuanya berlaku teramat pantas. Mengikut kakaknya, arwah seorang yang aktif. Aku sempat melihat gambarnya... manis dan cantik orangnya. Baru berumur 22 tahun... pelajar IPG Kota Bahru. Penyakitnya mula dikesan pada penghujung bulan Mei 2013. Masa itu baru tahap kedua. Sempat menjalani proses kemoterapi dua kali..... disebabkan ada jangkitan kuman di paru-paru, tidak sampai tiga bulan, arwah tewas di dalam perjuangannya untuk terus hidup.

Menurut kakaknya, dia sempat membaca blog Kasih Hingga Ke Syurga sehingga habis. Dia jadikan Ayim sebagai sumber inspirasinya berjuang untuk terus sihat.... dan dia ingin bertemu Ayim....

Aku ralat sebab tidak sempat menunaikan hajatnya ..... aku tidak menjangka yang dia akan pergi dalam masa terdekat.... Aku jangkakan dia akan menang di dalam peperangannya melawan penyakitnya sebab dia masih muda dan baru tahap kedua.


Ternyata aku tersilap......


Dia pergi dengan meninggalkan kenangan manis untuk keluarga tersayang.... meninggal di bulan Syawal... setelah sempat beraya buat kali terakhir dan bermaaf-maafan bersama keluarga dan sahabat handai.


 Marilah kita sama-sama mendoakan semoga rohnya dicucuri Rahmat Allah dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman. Semoga keluarga arwah, lebih-lebih lagi ibunya, tabah menghadapi dugaan yang amat berat ini.


Alfatihah..... 


Dia di kebumikan di Kelantan



P/s Atas permintaan ibunya, gambarnya tidak dibenarkan disiarkan.




No comments: