text

"Live life, life is mega, even when it hurts...."- Ayim

Tuesday, 16 November 2010

Selamat Hari Raya Eid ul Adha

Di kesempatan ini kami sekeluarga mengucapkan selamat menyambut Hari Raya Eid ul Adha kepada semua pengunjung blog ini. Semoga semua amal ibadat kita diterima Allah SWT. Itulah impian kita semua.





Dan kepada semua yang sedang mengerjakan haji... doa kami semoga semua urusan dipermudahkan Allah dan  mendapat haji yang mabrur.




Jabbal Rahmah..... Adam dan Hawa bertemu semula setelah berpisah sekian lama



Dan yang mengerjakan ibadah korban, semoga semuanya berjalan lancar.


Berkorban apa saja
Harta atau pun nyawa
Itulah kasih mesera
Sejati dan mulia........

Sungguh dalam makna lirik lagu "Berkorban apa saja" ini. Memang .......

Kehidupan yang disukai Allah ialah hidup yang penuh dengan pengorbanan.

Bila kita redha berkorban apa saja.... tidak akan ada permusuhan, akan timbul kasih sayang yang kekal dan mulia disisi Allah.

8 comments:

fa*atip said...

Salam pagi raya **sambil hulur tangan**.

Semoga hari ni hari yang mengembirakan untuk mama sefamily...

Mama said...

Selamat Hari Raya jugak untuk Fa sekeluarga dan hepi aniberseri

DAMAI IMPIAN D'BANGI said...

Sesungguhnya hidup ini perlukan pengorbanan..dalam sedar atau tidak banyak masa, tenaga, perasaan, kewangan telah kita korbankan..demi untuk kelansungan hidup, semoga apa yang kita korbankan itu mendapat pahala dan keberkatannya dari Yang Maha Esa.

Mama said...

Salam Yati

Mmg benar tu... semoga segala pengorbanan diberkati Allah... amin

Anonymous said...

sarah x tau nak kata apa....tapi..sarah kagum n admire ur spirt..may Allah owez be wif u..semoga di permudahkn segala urusan mu.....;')

Ibu n Abah said...

kak zah...
mungkin dah terlewat nak ucap selamat hari raya aidil adha......
tapi tak tercepat nak ucapkan selamat menyambut Awal Muharram.....

Mama said...

Salam perkenalan Sarah

Hidup mmg penuh dugaan dan kita tidak boleh berputus asa. Tiba masanya Insyaallah Allah akan hulurkan bantuan. Itu yg membuatkan kami terus bertahan.



Salam DM

Never too late and never too early... ha ha... T.kasih. Selamat menyambut Awal Muharram kpd DM jugak

hazwanie said...

salam mama

wani mmg respek sgt2 la dgn mama 1 family..mama kuat hadapi dugaan yg menimpa ini...
klau wani,wani mmg xkuat hdpi nya..
semoga ayim cepat sembuh...
salam perkenalan dari saya..